top of page

Lechaim-to-life helpt Sderot families tijdens de golf van terreur

Allereerst vrienden, wil ik U bedanken voor de snelle reactie en Uw heel gulle giften om de mensen van Sderot te helpen.


Hier volgt een kort verslag.

Tijdens het feest van Shavot (Wekenfeest), hadden we het voorrecht om enkele gezinnen van het zuiden als onze gasten te verwelkomen. En dat voor 2 nachten en 3 dagen. Ik was ook bij hen. Ik wil een verhaal delen dat alles verduidelijkt.


Gisteravond zat ik met de gezinnen buiten op het terras van hun gastenverblijf. Het verhaal dat ik hoorde van de moeders was echt schokkend. Ze vertelde met met tranen in haar ogen dat haar dochter niet kon slapen gedurende de laatste 8 nachten. Ze zit de hele dag op het toilet en ze wil niks eten. Ze trilt de hele tijd. Een jong meisje van 9 jaar. Toen ze naar Keshet op de Golan kwamen zag ik het meisje met mijn eigen ogen en ze was helemaal aan het trillen en angstig.


Maar hier is het goede nieuws. Eindelijk kon ze vredig en rustig slapen.


De volgende dag werd ze lachend wakker en ze kon de vogels horen zingen en ademde de frisse lucht in van de Golan hoogte. En ze begon weer te eten. Maar het belangrijkste: haar ogen straalden en lachten.


Ik observeerde de andere kinderen en voelde 2 dingen: grote pijn en een bloedend hart; te bedenken wat deze kinderen moeten doormaken op zo een jonge leeftijd. En de andere kant was mijn hart vol liefde en vreugde om hen te zien spelen zonder angst. I


k hoop dat U begrijpt dat wij, als L’chaim niet zullen stoppen; we zullen meer gezinnen brengen die wanhopig een rustpauze nodig hebben van een paar dagen. Ik doe een beroep op U, mijn vrienden: stopt ook U niet met geven en bidden voor ons.


We ervaren Uw liefde en voelen grote dankbaarheid naar U allen. Jullie zijn goede vrienden tijdens een heel moeilijke periode voor het land Israël.


Wees oprecht gezegend allemaal, Shuky, Shir, Timek en Daniël


P.S. Drie nieuwe families uit Sderot met in totaal 17! kinderen arriveren vandaag om bij te komen van alle terreur die hun leven zo op z'n kop heeft gezet.


Kijk en luister naar het verhaal van deze moeders met kleine kinderen uit Sderot.


16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

|Eindelijk weer een bericht!!!

Het is gelukt om een blog te schrijven... vanuit het zuiden des lands, Hier in het zuiden van Nederland zijn we aktief bezig met een aantal enthousiaste vrijwilligers om mensen bekend te maken met het

Post: Blog2_Post
bottom of page